Derfor skal du have et firmatelefonnummer i din virksomhed

31. august 2021

Når du driver en virksomhed, er det naturligvis vigtigt, at dine kunder har nemt ved at komme i kontakt med dig. Det er dine kunder, der er fundamentet under din forretning, og for at tiltrække og fastholde kunder er nem kontakt yderst vigtig.

Netop derfor er det en stor fordel, hvis din virksomhed kun har ét firmatelefonnummer, som gør det nemt for både eksisterende kunder og potentielle nye kunder at komme i kontakt med dig, når det er nødvendigt.

Det kan nemlig være rigtig forvirrende for kunder, hvis din virksomhed er repræsenteret gennem flere forskellige telefonnumre, da det kan være svært at overskue, hvilket telefonnummer der skal ringes på i forskellige sammenhænge.

Men denne forvirring kan du altså undgå med et enkelt firmanummer, hvori al virksomhedens telefoni kan samles til fordel for både dig og dine kunder.

Få et nemt overblik

Mange forskellige telefonnumre kan også skabe forvirring for dig selv og dine medarbejdere i forbindelse med den daglige kommunikation. Det gælder især i forbindelse med mistede opkald, hvor det hurtigt kan blive uoverskueligt, hvis du har mange mistede opkald på mange forskellige telefonnumre.

Derfor er det en fordel at have kun ét nummer, som alle dine kunder ringer til. På den måde kan du nemt se, hvem der har ringe til dig, og når der er mistede opkald, vil alle disse opkald være samlet på ét nummer, så det bliver nemt og overskueligt at få ringet tilbage til alle.

Nem omstilling til andre afdelinger

Med ét firmanummer bliver omstilling til andre dele af virksomheden også nem. Når en kunde ringer på firmanummeret, kan kunden nemt omstilles til den helt rette person, så eksisterende kunder og potentielt nye kunder aldrig kommer til at opleve frustration over at ringe forgæves til din virksomhed, fordi kunden ikke kunne få fat på den rette person i virksomheden.